La realitat virtual arriba al Saló del Cinema i de les Sèries

  • Publicado el 21 de febrer de 2018

A través d'aquest formulari indica'ns els teus dubtes i consultes sobre la formació que desenvolupa el Campus Docent Sant Joan de Déu o bé sobre el centre.

Image CAPTCHA
Introdueix els caràcters que es mostren en la imatge.

A través d'aquest formulari indica'ns els dubtes i/o suggeriments referents a la teva formació. Et respondrem al més aviat possible.

Image CAPTCHA
Introdueix els caràcters que es mostren en la imatge.

El passat 2 de febrer va presentar-se al Saló del Cinema i de les Sèries el curtmetratge "Locus Niger Experience", amb la participació de la Dra. Esther Insa, professora del Campus Docent.

"Locus Niger" és la substància negra del cervell responsable de la segregació de dopamina que s’activa davant una experiència plaent o dolorosa.

Més enllà de la vessant d'entreteniment i oci que pot tenir un curtmetratge, "Locus Niger" pot ser utilitzat com a eina educativa en l’àmbit de la salut en generar a l’espectador un impacte emocional a partir de la vivència de l'experiència. Locus Niger en concret permet relacionar aspectes anatòmics, bioquímics i de comportament humà que poden ser conduits per un docent.

L’experiència ha estat gestada en el taller de co-creació organitzat per Garage Stories i ha comptat amb la participación de Cristina Díez-Madroñero, Santiago Garrido, Maria del Mar Mata, Luis Román, Maria Rosdevall, Marc Ustrell i Esther Insa, professora del Campus Docent. El treball de l’equip multidisciplinari va fer possible la finalització del curtmetratge el qual va ser presentat al Saló del Cinema i les Sèries el passat 2 de febrer a la Farga de l’Hospitalet de Llobregat.

Sinopsis del curtmetratge:

Un noi rep la trucada d'un amic demanant-li que el tregui de l'embolic on s'ha ficat. Per a rescatar-lo primer ha de comprar unes entrades per a poder entrar al parc temàtic clandestí on es troba. Les entrades li donen accés al recinte on és sotmès a una sèrie d'experiències en 360º que combinen el plaer i el dolor de forma exponencial. La concentració de la secreció de dopamina és mesurada i el resultat de l'experiència li és donada en finalitzar. Haurà superat la prova per a rescatar a l'amic? Un dilema li serà presentat; l’elecció que prengui condicionarà la seva propera experiència. 

Innovació